Õpetusi edaspidiseks eluks
- Kui miski sinule ei meeldi, ei tähenda, et see oleks halb. See kehtib nii muusika, filmide, raamatute, koolitundide, õpetajate ja inimeste ning palju muu kohta. Kui sulle näiteks üks laul ei meeldi, see pole sinu maitse, sa ei kuula seda, siis see ei tähenda, et see oleks jama ja mõttetu laul. Saa sellest aru, et inimeste maitsed on erinevad. Kui keegi ütleb sinu lemmiklaulu kohta, et see on halb, siis sulle see ju ei meeldiks. Ära ise ütle nii kellegi teise lemmikute kohta. Ole avatud meelega, näe põhjusi, miks sulle miski ei meeldi ja miks teisele see meeldib. Austa teiste vaateid ja arvamusi, ära halvusta neid ainuüksi seepärast, et sina ise nii ei arva. Kui teine inimene küsib sinu arvamust, ütle ausalt, et see pole sinu maitse või sulle ei meeldi, aga ära halvusta, see ei vii kuhugi.
- "Kui sul midagi head öelda ei ole, siis ole parem vait" R. Anderson. Maailmas on niigi palju inimesi, kes alatasa kõiki ja kõike kritiseerivad ja halvasti ütlevad. Ära sina ole selline, me vajame teistsugust lähenemist. Selle asemel, et inimestes või nende loomingus halba välja tuua, otsi midagi head. Aga sellegi poolest tea, mis on halb, aga ära kuuluta seda, kui kõik teised ümberringi nii teevad. Halva välja toomine ei tee olukorda/asja paremaks.
- Vabadus on tunnetatud paratamatus. Inimene on vaba siis, kui ta mõtleb ebameeldiva endale meeldivaks. Leia kõiges midagi head ja positiivset. Tea, mis on paratamatu, mida sa muuta ei saa, ning lepi sellega. Ära vingu, et jälle on igavene vastik ja jama ilm, see ei vii kuhugi. Pigem lepi sellega ning küll tulevad ka paremad ajad. Vingumine ja hädaldamine ei vii kuhugi.
- Ole valmis oma isiksuse eripärasid tagaplaanile jätma, et inimestega paremini läbi saada. Sellega mõtlen ma rohkem koolilapsi, kes väga tihti õpetajatega läbi ei saa. Oma kooliajast mäletan, et mõni klassikaaslane tihti vaidles õpetajatega. See ei vii kuhugi, see ainult rikub õpetaja tuju ning see omakorda teeb tunni kohe ebameeldivamaks. Nõustu õpetajaga sellegi poolest, et sa tegelikult väga seda ei teeks. Mis sellest? See ei tee midagi halba, kui sa vahel lihtsalt suu kinni hoiad ja ei hakka õigustama. Õpetaja näeb sind paremas valguses, "kiusab" sind vähem ja hindab leebemalt.
- Ära ole pahur ja tujutsev. Ole sõbralik ja meeldiv. Ära pabista kõige tühise pärast ega saa kogu aeg kurjaks, samuti ära solvu ning ärritu põhjuseta. Vahel kujutle sellises olukorras ennast viie aasta pärast. Mõtle, kas viie aasta pärast sellele olukorrale tagasi vaadates omab see üldse mingit tähtsust. Tõenäoliselt mitte, ära omista siis sellele ka praegu nii suurt elumuutvat tähtsust. Elu läheb edasi, hoolimata sinu tujutsemistest. Sellega teed ainult teiste ja enda tuju halvemaks. Võta elu rohkem naljaga, mitte tõsidusega.
- Ära ütle teiste kuuldes, et sul on igav. Igavus on midagi, mida sa ise lood. Kui sa oled kellegagi koos ja ütled, et sul on igav, siis teeb see teise inimese tuju halvemaks. Kui sul on igav, ei tähenda, et teistel oleks igav või kogu olukord ongi igav. SINUL on igav. Teisel inimesel võib lihtsalt sinuga koos olles juba väga huvitav ja meeldiv olla. "Pole mõtet oodata, parem tee midagi. Ole see, kellega, on mõnus olla igal pool" T. Padar. Kui sul on igav, võta midagi ette, ära jää vahtima.
- Ole mees. Kui sa oled meessoost, siis ära vigise ja vingu. See pole meestele kombeks. Neela valu alla ning ära korruta alatasa, et sul kuskil valutab. Mehed peavad olema vastupidavad, tugevad ja jõulised. Naised on teadupärast nõrgem sugupool, kuigi ka see on vahetevahel vaieldav.
- Ole aktiivne ja abivalmis. Ära oota, et keegi ütleks sulle, mis vajab tegemist ja parandamist. Näe seda ise ning tegutse. Nii näitad ennast heas valguses ning endal on hea tunne, kui saad kedagi abistada.
- Kuula vanemaid inimesi ning nende õpetusi. Nad ei tee seda ilmaasjata, nad tahavad, et sinul elus paremini läheks. Ja õpetusi kuulates läheb elus paremini. Vanaemad ja vanaisad on ühed kõige targemad inimesed, kuula neid hoolega. Sama lugu on vanematega, õpetajatega. Kuula, usu nende juttu, ära jää alati oma põhimõtetele kindlaks.
No comments:
Post a Comment